Pasztet idealny z zielonej soczewicy z rozmarynem i żurawiną

Pasztety warzywne, to jedna z moich ulubionych przekąsek. Zrobić je można w zasadzie ze wszystkiego tego, co macie akurat w lodówce.

Została mi niewykorzystana zielona soczewica, kasza jaglana, włoszczyzna i końcówka żurawiny. Co więc robię? Kręcę pasztet!!!

Do pasztetu nie musicie używać świeżej włoszczyzny, jeżeli nie macie na to czasu. Dobrym rozwiązaniem będzie również użycie tej mrożonej już pociętej na paski.

Składniki:
— 1 szklanka suchej zielonej soczewicy
— 1 szklanka kaszy jaglanej
— 2 marchewki
— 1 pietruszka
- ½ niewielkiego pora
— kawałek selera
— suszona żurawina
— 1 ząbek czosnku
— 1 spora cebula
— rozmaryn suszony
— sól, sól ziołowa, majeranek, pieprz
— olej
— margaryna wegańska do wysmarowania foremek.

Sposób przygotowania:
Cebulę kroję w kostkę i podsmażam na patelni. Po kilku minutach dodaję starte na tarce/pokrojone drobno warzywa, przeciśnięty czosnek i podduszam wszystko ok 10 minut pod przykryciem. Gdy cebula zeszkli się na złoty kolor, a warzywa staną się miękkie, przekładam razem do pojemnika blendera i blenduję na gładką masę.

W międzyczasie gotuję w jednym garnku (3–4 szklanki osolonej wody) soczewicę i kaszę jaglaną. Gdy się rozgotują i wchłoną całą wodę, dodaję do zblendowanych warzyw i wszystko razem miksuję jeszcze raz bardzo dokładnie. Dodaję soli, pieprzu, rozmarynu, soli ziołowej i majeranku do smaku. Na koniec dodaję suszoną żurawinę i mieszam dokładnie łyżką całą masę.

Zdrowe i lekkie przepisy


Foremki smaruję wegańską margaryną. Masę przekładam do foremek, z wierzchu posypuję jeszcze suszonym rozmarynem i wstawiam do nagrzanego piekarnika (180 stopni, góra-dół) na ok. 70–90 minut. Pasztet powinien być przypieczony z wierzchu, boki powinny śmiało odchodzić od formy, a w środku nie powinien być zbyt miękki.

Pasztet po wyjęciu z piekarnika polecam zostawić w foremkach do wystudzenia i następnie wstawić na noc do lodówki. Najlepszy jest na drugi dzień :))))

Źródło: Pasztet z Soczewicy Wege Smaki

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Brownie z batatem i rodzynkami Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Tańsze alternatywy dla superproduktów Sernik z dyni na owsianym spodzie z musem śliwkowo-żurawinowym Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Bananowy chleb Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut Proste kulki 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć 5 fit śniadań z płatków owsianych

Popularne w tym tygodniu:

DEKALOG zdrowego odżywiania Trenerki Zdrowej Diety Regulamin konkursu "DIETA MIND" Sól nie taka straszna.