Pudding chia (bez cukru, bez nabiału, bez jajek)

Czuję się w obowiązku przedstawić ten przepis na blogu, bo a nuż jest jeszcze ktoś, kto nigdy o puddingu chia nie słyszał!? A to byłaby niewyobrażalnie ogromna strata. Nasiona chia, czyli szałwia hiszpańska, to niepozorne, czarne kuleczki, z których wyczarować można wiele potraw. Chia pełne są wartości odżywczych i właściwości zdrowotnych. Ba, poprawiają nawet pamięć i przyswajanie wiedzy! Pudding chia dedykuję więc wszystkim studentom, zmagającym się właśnie z sesją :) Oj, nie zazdroszczę Wam kochani...

Składniki na 1 porcję:

  • ¾ szklanki mleka kokosowego;
  • 1 łyżka mleczka kokosowego z puszki (najlepiej min. 72%);
  • 2–3 łyżeczki nasion chia;
  • ewentualnie: słodki syrop do dosłodzenia;
  • świeże truskawki lub inne owoce sezonowe.

Sposób przygotowania:

Do ¾ szklanki mleka kokosowego wsypuję 2–3 łyżeczki nasion chia, łyżkę mleczka kokosowego z puszki oraz (dla chętnych) kilka kropel słodkiego syropu (np. z agawy, klonowego etc). Wszystko razem mieszam intensywnie, przykrywam folią spożywczą i wstawiam do lodówki.

Powtarzam czynność mieszania jeszcze kilka razy, co 15–20 minut, aby nasiona nie opadły nam na dno i zostawiam przykryte folią na noc w lodówce. Nie przejmujcie się, że nasion jest niewiele w stosunku do ilości mleka. Nasiona powiększą swoją objętość kilkakrotnie!

Rano dekoruję świeżymi owocami, podaję schłodzone.

Źródło: Wege Smaki

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Tańsze alternatywy dla superproduktów Sernik z dyni na owsianym spodzie z musem śliwkowo-żurawinowym Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Bananowy chleb Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Fioletowy chleb - nowe super food Omlet z płatków owsianych Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut Pieczone sajgonki wegetariańskie Proste kulki 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Tygodniowy jadłospis od Ewy Chodakowskiej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Co się dzieje w organizmie po zjedzeniu czekolady? Desery z płatków owsianych Właściwości pomelo. Sprawdź, dlaczego warto je jeść Co i o której godzinie najlepiej jeść na śniadanie? Zapytaliśmy o to dietetyka Fit przepisy – charakterystyka, przykładowe dania Śniadania od Chodakowskiej na okres jesienno-zimowy. Aż siedem propozycji!