Jaglany jabłecznik bezglutenowy (bez nabiału i bez cukru)

Mówiłam Wam już, jak uwielbiam kaszę jaglaną? A mówiłam Wam, jak prosto można z niej zrobić wiele potraw? Nawet, jeżeli nie, to chyba sami zdążyliście to zauważyć przeglądając Wege Smaki. Dzisiaj na stół wjechało pachnące wiosną i majówką ciasto a'la szarlotka. Bezglutenowa, beznabiałowa, jaglana wersja.

Składniki:

  • dwie szklanki kaszy jaglanej
  • 15 słodkich jabłek
  • 3 bardzo dojrzałe banany
  • 5 dużych daktyli
  • 3 łyżeczki cynamonu mielonego + 1 łyżeczka dodatkowa do posypania ciasta
  • cukier trzcinowy waniliowy (do posypania "kruszonki")
  • cukier trzcinowy/ksylitol/erytrol/syrop z daktyli
  • ¾ szklanki mleka roślinnego (ja użyłam migdałowego)
  • olej kokosowy do wysmarowania formy

Sposób przygotowania:

Kaszę jaglaną gotuję według instrukcji na opakowaniu. W między czasie jabłka ścieram na tarce (grube oczka) i łączę je z 3 łyżeczkami cynamonu i pokrojonymi bardzo drobno daktylami.

Gdy kasza jaglana ugotuje się, przekładam ją po równo do dwóch misek. Do jednej miski dorzucam dojrzałe banany, ¾ szklanki mleka roślinnego oraz słód do smaku (cukier, syrop etc). Ja osobiście nie dodałam już żadnego słodu, ze względu na wyjątkowo słodkie banany — ale to kwestia gustu. Wszystkie te składniki miksuję na gładką masę, która stanowić będzie spód ciasta.

Zobacz także: gluten w diecie


Uzyskaną masę przekładam do tortownicy (22 cm.), wysmarowanej dokładnie olejem kokosowym. Na to przekładam starte na tarce jabłka.

Do drugiej miski z niezmiksowaną kaszą jaglaną, dodaję 1 łyżeczkę cukru trzcinowego waniliowego. Mieszam wszystko intensywnie i wykładam równo na warstwę jabłek. Utworzyła nam się "kruszonka" :)

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Wstawiam do piekarnika (termoobieg) na 170 stopni — 50 minut. Po wyjęciu z piekarnika, wierzch ciasta posypuję cynamonem i wstawiam z powrotem do wyłączonego piekarnika, z otwartymi drzwiczkami, na ok 10 minut. Wstawiam na noc do lodówki.

Źródło: WEGE SMAKI:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Piperyna - suplement pomagający schudnąć Jak zacząć? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chrom a odchudzanie Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Stres - co jeść i co ćwiczyć? Jak stosować olej kokosowy? Schudnij przed ślubem Czy jedzenie sushi przeszkadza w odchudzaniu? 8 roślin leczniczych, które pomagają zrzucać zbędne kilogramy 5 sposobów na zatrzymaną wodę w organizmie Bezpieczne oszukiwanie na diecie 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi 4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Przyspiesz swój metabolizm po zimie

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl oczyszczający z pieprzem, który spala tłuszcz Schudła 30 kilogramów. Metamorfoza Justyny Rolki Śniadania, których należy unikać na diecie odchudzającej Odpowiednia dieta odmładza skórę. Codziennie spożywanie rzeżuchy może zredukować zmarszczki nawet o 40 proc. Napoje odtruwające wątrobę, które należy pić wieczorem Pięć zaskakujących przyczyn spowolnionego metabolizmu Zobacz, co dietetycy jedzą na lunch Jak dopasować strój kąpielowy do sylwetki? Zalety wody bakłażanowej. Zrób samodzielnie w domu Gdzie podziewa się twój tłuszcz, gdy chudniesz? Wygląd brzucha może świadczyć o konkretnej chorobie Przepisy w diecie na trądzik