Jaglany jabłecznik bezglutenowy (bez nabiału i bez cukru)

Mówiłam Wam już, jak uwielbiam kaszę jaglaną? A mówiłam Wam, jak prosto można z niej zrobić wiele potraw? Nawet, jeżeli nie, to chyba sami zdążyliście to zauważyć przeglądając Wege Smaki. Dzisiaj na stół wjechało pachnące wiosną i majówką ciasto a'la szarlotka. Bezglutenowa, beznabiałowa, jaglana wersja.

Składniki:

  • dwie szklanki kaszy jaglanej
  • 15 słodkich jabłek
  • 3 bardzo dojrzałe banany
  • 5 dużych daktyli
  • 3 łyżeczki cynamonu mielonego + 1 łyżeczka dodatkowa do posypania ciasta
  • cukier trzcinowy waniliowy (do posypania "kruszonki")
  • cukier trzcinowy/ksylitol/erytrol/syrop z daktyli
  • ¾ szklanki mleka roślinnego (ja użyłam migdałowego)
  • olej kokosowy do wysmarowania formy

Sposób przygotowania:

Kaszę jaglaną gotuję według instrukcji na opakowaniu. W między czasie jabłka ścieram na tarce (grube oczka) i łączę je z 3 łyżeczkami cynamonu i pokrojonymi bardzo drobno daktylami.

Gdy kasza jaglana ugotuje się, przekładam ją po równo do dwóch misek. Do jednej miski dorzucam dojrzałe banany, ¾ szklanki mleka roślinnego oraz słód do smaku (cukier, syrop etc). Ja osobiście nie dodałam już żadnego słodu, ze względu na wyjątkowo słodkie banany — ale to kwestia gustu. Wszystkie te składniki miksuję na gładką masę, która stanowić będzie spód ciasta.

Zobacz także: gluten w diecie


Uzyskaną masę przekładam do tortownicy (22 cm.), wysmarowanej dokładnie olejem kokosowym. Na to przekładam starte na tarce jabłka.

Do drugiej miski z niezmiksowaną kaszą jaglaną, dodaję 1 łyżeczkę cukru trzcinowego waniliowego. Mieszam wszystko intensywnie i wykładam równo na warstwę jabłek. Utworzyła nam się "kruszonka" :)

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

Wstawiam do piekarnika (termoobieg) na 170 stopni — 50 minut. Po wyjęciu z piekarnika, wierzch ciasta posypuję cynamonem i wstawiam z powrotem do wyłączonego piekarnika, z otwartymi drzwiczkami, na ok 10 minut. Wstawiam na noc do lodówki.

Źródło: WEGE SMAKI:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Piperyna - suplement pomagający schudnąć Jak zacząć? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chrom a odchudzanie Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Stres - co jeść i co ćwiczyć? Jak stosować olej kokosowy? Schudnij przed ślubem Czy jedzenie sushi przeszkadza w odchudzaniu? 8 roślin leczniczych, które pomagają zrzucać zbędne kilogramy 5 sposobów na zatrzymaną wodę w organizmie Bezpieczne oszukiwanie na diecie 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi 4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Przyspiesz swój metabolizm po zimie

Popularne w tym tygodniu:

Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii 13 produktów na odchudzanie wszech czasów Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Odchudzający napój – działa, gdy śpisz 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi Spali tłuszcz szybciej niż się spodziewasz Obwisła skóra na brzuchu nie będzie już problemem. Wystarczy 5 składników, aby ją ujędrnić 5 pomysłów na jednodniowy detoks Kupił jej za mały pierścionek. W ten sposób chciał zmusić ją do odchudzania Paulina schudła 14 kg. "Miałam dosyć ciągłych diet, efektów jo-jo i patrzenia w lustro ze smutkiem"