Dietetyczne brownie bez cukru, nabiału, tłuszczu i mąki

Chodziło za mną ciasto. I to w środku nocy. Moja szafka kuchenna nie była przygotowana na takie zachcianki, a zachcianka za wszelką cenę nie chciała dać spokoju. Wychodząc z założenia, że wegańskie ciasta można zrobić niemalże ze wszystkiego, postanowiłam podjąć wyzwanie pustej lodówki. I co jeszcze, postawiłam sobie za cel, żeby po zrobieniu ciasta było jak najmniej sprzątannia :) Oto moje dietetyczne brownie dla leniuchów takich jak ja, bez cukru i oczywiście bez nabiału. Ciasto wychodzi z wierzchu chrupiące, w środku wilgotne, rozpływające się w ustach. Dla osób, które nie są na diecie redukcyjnej, polecam dodać dodatkowo roztopioną tabliczkę czekolady. Ciasto stanie się wtedy dużo słodsze, bardziej czekoladowe i jeszcze bardziej wilgotne :)

Składniki:
— dwa bardzo, bardzo dojrzałe banany
— niepełna szklanka płatków owsianych górskich
— 1,5 łyżeczki sody
— 1, 5 łyżeczki octu
— 2 czubate łyżki kakao niskotłuszczowego
- ¾ szklanki mleka (ja wybrałam migdałowe)
— olej kokosowy (do wysmarowania formy)
— orzechy/jagody goji/kokos do dekoracji
— opcjonalnie: tabliczka gorzkiej czekolady

Sposób przygotowania:
Piekarnik nagrzewam do 180 stopni (termoobieg). Przygotowuję miskę, w której rozgniatam widelcem banany. Dodaję kakao, mleko, sodę i ocet. W między czasie płatki owsiane przesypuję do blendera i mielę na bardzo drobno. Dodaję do pozostałych składników i mieszam do idealnego połączenia składników. Opcjonalnie: w kąpieli wodnej rozpuścić gorzką czekoladę i dodać do masy.
Formę na ciasto smaruję olejem kokosowym. Masę przelewam do formy i wstawiam do piekarnika na ok. 45–50 minut, 180 stopni, termoobieg.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Źródło: Wege Smaki:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Najlepsze orzechy na utratę wagi Fit ciasto marchewkowe Wegańskie ciasteczka Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Czekoladowe raw cake Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie? Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie Fit Wielkanoc: jajka na trzy sposoby Pasztet idealny z zielonej soczewicy z rozmarynem i żurawiną Dlaczego warto jeść jajka na diecie? Zdrowy krem czekoladowo-orzechowy Przepis na dietetyczny żurek

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto marchewkowe AWOKADO egzotyczny cud zdrowia ! Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Domowe batoniki musli (bez pieczenia) Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami 4 migdały dziennie mogą poprawić zdrowie Domowe pralinki Śniadanie na przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie, czyli JAGLANKA w roli głównej Śniadanie, dzięki któremu zjesz na obiad 30 proc. mniej Najlepsze orzechy na utratę wagi Co się dzieje, gdy pijemy wodę na pusty żołądek?