Pasztet idealny z zielonej soczewicy z rozmarynem i żurawiną

Pasztety warzywne, to jedna z moich ulubionych przekąsek. Zrobić je można w zasadzie ze wszystkiego tego, co macie akurat w lodówce.

Została mi niewykorzystana zielona soczewica, kasza jaglana, włoszczyzna i końcówka żurawiny. Co więc robię? Kręcę pasztet!!!

Do pasztetu nie musicie używać świeżej włoszczyzny, jeżeli nie macie na to czasu. Dobrym rozwiązaniem będzie również użycie tej mrożonej już pociętej na paski.

Składniki:
— 1 szklanka suchej zielonej soczewicy
— 1 szklanka kaszy jaglanej
— 2 marchewki
— 1 pietruszka
- ½ niewielkiego pora
— kawałek selera
— suszona żurawina
— 1 ząbek czosnku
— 1 spora cebula
— rozmaryn suszony
— sól, sól ziołowa, majeranek, pieprz
— olej
— margaryna wegańska do wysmarowania foremek.

Sposób przygotowania:
Cebulę kroję w kostkę i podsmażam na patelni. Po kilku minutach dodaję starte na tarce/pokrojone drobno warzywa, przeciśnięty czosnek i podduszam wszystko ok 10 minut pod przykryciem. Gdy cebula zeszkli się na złoty kolor, a warzywa staną się miękkie, przekładam razem do pojemnika blendera i blenduję na gładką masę.

W międzyczasie gotuję w jednym garnku (3–4 szklanki osolonej wody) soczewicę i kaszę jaglaną. Gdy się rozgotują i wchłoną całą wodę, dodaję do zblendowanych warzyw i wszystko razem miksuję jeszcze raz bardzo dokładnie. Dodaję soli, pieprzu, rozmarynu, soli ziołowej i majeranku do smaku. Na koniec dodaję suszoną żurawinę i mieszam dokładnie łyżką całą masę.

Zdrowe i lekkie przepisy


Foremki smaruję wegańską margaryną. Masę przekładam do foremek, z wierzchu posypuję jeszcze suszonym rozmarynem i wstawiam do nagrzanego piekarnika (180 stopni, góra-dół) na ok. 70–90 minut. Pasztet powinien być przypieczony z wierzchu, boki powinny śmiało odchodzić od formy, a w środku nie powinien być zbyt miękki.

Pasztet po wyjęciu z piekarnika polecam zostawić w foremkach do wystudzenia i następnie wstawić na noc do lodówki. Najlepszy jest na drugi dzień :))))

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Źródło: Pasztet z Soczewicy Wege Smaki

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Najlepsze orzechy na utratę wagi Fit ciasto marchewkowe Wegańskie ciasteczka Czekoladowe raw cake Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie? Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie Fit Wielkanoc: jajka na trzy sposoby Dlaczego warto jeść jajka na diecie? Zdrowy krem czekoladowo-orzechowy Przepis na dietetyczny żurek

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię FIT deser Bounty z kubeczka TARTA DAKTYLOWA Z PROTEINOWYM KREMEM KOKOSOWYM i borówkami Obłędny pudding z tapioki z wanilią, musem z mango i truskawkami Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Przepis na wrap z grillowanym kurczakiem i warzywami FIT ptasie mleczko Dlaczego warto jeść chleb Ezechiela?