Pasztet idealny z zielonej soczewicy z rozmarynem i żurawiną

Pasztety warzywne, to jedna z moich ulubionych przekąsek. Zrobić je można w zasadzie ze wszystkiego tego, co macie akurat w lodówce.

Została mi niewykorzystana zielona soczewica, kasza jaglana, włoszczyzna i końcówka żurawiny. Co więc robię? Kręcę pasztet!!!

Do pasztetu nie musicie używać świeżej włoszczyzny, jeżeli nie macie na to czasu. Dobrym rozwiązaniem będzie również użycie tej mrożonej już pociętej na paski.

Składniki:
— 1 szklanka suchej zielonej soczewicy
— 1 szklanka kaszy jaglanej
— 2 marchewki
— 1 pietruszka
- ½ niewielkiego pora
— kawałek selera
— suszona żurawina
— 1 ząbek czosnku
— 1 spora cebula
— rozmaryn suszony
— sól, sól ziołowa, majeranek, pieprz
— olej
— margaryna wegańska do wysmarowania foremek.

Sposób przygotowania:
Cebulę kroję w kostkę i podsmażam na patelni. Po kilku minutach dodaję starte na tarce/pokrojone drobno warzywa, przeciśnięty czosnek i podduszam wszystko ok 10 minut pod przykryciem. Gdy cebula zeszkli się na złoty kolor, a warzywa staną się miękkie, przekładam razem do pojemnika blendera i blenduję na gładką masę.

W międzyczasie gotuję w jednym garnku (3–4 szklanki osolonej wody) soczewicę i kaszę jaglaną. Gdy się rozgotują i wchłoną całą wodę, dodaję do zblendowanych warzyw i wszystko razem miksuję jeszcze raz bardzo dokładnie. Dodaję soli, pieprzu, rozmarynu, soli ziołowej i majeranku do smaku. Na koniec dodaję suszoną żurawinę i mieszam dokładnie łyżką całą masę.

Zdrowe i lekkie przepisy


Foremki smaruję wegańską margaryną. Masę przekładam do foremek, z wierzchu posypuję jeszcze suszonym rozmarynem i wstawiam do nagrzanego piekarnika (180 stopni, góra-dół) na ok. 70–90 minut. Pasztet powinien być przypieczony z wierzchu, boki powinny śmiało odchodzić od formy, a w środku nie powinien być zbyt miękki.

Pasztet po wyjęciu z piekarnika polecam zostawić w foremkach do wystudzenia i następnie wstawić na noc do lodówki. Najlepszy jest na drugi dzień :))))

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Źródło: Pasztet z Soczewicy Wege Smaki

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie? Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie Fit Wielkanoc: jajka na trzy sposoby Dlaczego warto jeść jajka na diecie? Zdrowy krem czekoladowo-orzechowy Przepis na dietetyczny żurek Mocno wędzony pasztet z kaszą jaglaną, kiszoną kapustą i grzybami Fit babka Trzymaj linię na Wielkanoc Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Fit Wielkanoc: przepis na majonez z serka wiejskiego Ciasteczka owsiane Co na deser może zjeść sportowiec? 5 fit śniadań z płatków owsianych Co jeść przed i po treningu? Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Zdrowe desery z nasion chia

Popularne w tym tygodniu:

6 przepisów na odchudzające sałatki Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Jakie węglowodany jeść na diecie? Dlaczego warto jeść jajka na diecie? Brownie z batatem i rodzynkami Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz Pomysły na zdrowe bezmięsne obiady Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia? Desery z kaszy jaglanej Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Co może ci się przytrafić po odstawieniu kawy?