Wegańskie "ptasie mleczko" z nasionami chia

Ten lekki i nieprzesłodzony deser skradł serca wielu moim znajomym. „To jest naprawdę wegańskie? Bez mleka, jajek i sera?” Tak, naprawdę! :) Zainspirowana przepisem z bloga: www.truetastehunters.com przedstawiam Wam absolutne NIEBO W GĘBIE :)

Głównym składnikiem warstw jest mleczko kokosowe. Poza nim jest bardzo niewiele innych składników. W przepisie podałam propozycję słodzenia ksylitolem, jeżeli jednak chcecie posłodzić innym słodem, to proponowałabym cukier trzcinowy (może nadać jednak warstwie białej niechciany — brązowy odcień) lub syropem klonowym, syropem z agawy (jest najbardziej mdły z syropów) lub daktylowym (pycha!). Smak będzie wtedy odrobinę inny, ale nie gorszy :)

Zobacz też: Ksylitol – dwie strony medalu

Ptasie mleczko jest "30 minutowe”. W pół godziny wyczarujecie wyjątkowy deser, który smakuje również dzieciom! Uwielbiam mleczko kokosowe, który jest niezwykle elastycznym produktem w kuchni. Dodać je można np. do zup, drugich dań, ciast lub zrobić z niego bitą śmietanę. Zawsze jest w mojej lodówce kilka puszek rezerwowych.

Pisałam o agarze, jako o jednym ze składników. Co to i gdzie go dostać? Agar to, najprościej mówiąc, roślinna odmiana żelatyny. Ścina masę, nadaje jej odpowiednią konsystencję. Ja agar kupuję w pobliskich, dobrze zaopatrzonych delikatesach. Na ogół agar można znaleźć na półkach z pokarmem dla "bezglutenowców" lub w dziale z proszkami do pieczenia, sodą etc. Da się go łatwo dostać :)

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Składniki:

  • 2 puszki mleka kokosowego
  • 2 czubate łyżki kakao niskotłuszczowego
  • 3 łyżki nasion chia
  • 3,5 łyżeczki agaru
  • 4–5 czubatych łyżek ksylitolu
  • 220 ml mleka roślinnego (oczywiście wybieram ulubione migdałowe)
  • wiórki kokosa i suszony kokos do posypania

Sposób przygotowania:
Warstwa ciemna — spodnia i wierzchnia:
w niewielkim garnuszku podgrzewam mleko kokosowe, 50 ml mleka roślinnego, kakao oraz dwie łyżki ksylitolu. Intensywnie mieszam przez cały czas podgrzewania. W momencie zawrzenia zmniejszam ogień i dodaję 1,5 łyżeczki agaru.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Gotuję wszystko razem ok 10 min, cały czas intensywnie mieszając. Gdy wszystkie grudki się rozpuszczą (może to wymagać „wcierania” grudek łyżką w dno garnuszka, nie poddawajcie się :) ) połowę masy przelewam do kwadratowej formy na ciasto. Wkładam do lodówki na minimum 10 min i biorę się za robienie masy środkowej — białej.

Warstwa środkowa — biała:
Tak jak w przypadku masy ciemnej — podgrzewam mleko kokosowe w garnuszku wraz z 150 ml mleka roślinnego, 2 łyżkami ksylitolu, olejkiem waniliowym oraz nasionami chia. W momencie zawrzenia, dodaję 1,5 łyżeczki agaru i intensywnie mieszam ok 10 minut do rozpuszczenia się wszystkich grudek.

Wyjmuję zastygniętą ciemną masę z lodówki i przelewam na nią uzyskaną całą białą masę. Wstawiam z powrotem do lodówki na ok 20 min. Po zastygnięciu masy białej wracamy do pozostałej nam w garnuszku ciemnej masy, która zdążyła już zmienić stan z ciekłego na stały. Wlewamy do niej 20 ml mleka roślinnego i podgrzewamy znów intensywnie mieszając.

Gdy masa rozpuści nam się na nowo przelewamy ją do formy, tworząc ostatnią — wierzchnią warstwę. Wkładam na 15 minut do lodówki, do czasu zastygnięcia wszystkich warstw. Gdy to nastąpi posypuję obficie wiórkami kokosowymi i dekoruję suszonym kokosem.

Niebo w gębie :)

inspiracja przepisem ze strony: www.truetastehunters.com

Źródło: Wege Smaki:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Najlepsze orzechy na utratę wagi Wegańskie ciasteczka Czekoladowe raw cake Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie?

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia